wtorek, 12 lutego 2013

Dietetyczna wariacja na temat banoffee


Wspominałam już klika razy, że ostatnio zupełnie straciłam głowę dla  ciast bez pieczenia.  Nie zamierzam porzucić tradycyjnych ciast w żadnym wypadku, ale ciasto „na zimno” to miła odmiana i do tego bardzo prosta. Swojej fascynacji dałam upust już 2 razy. 3BIT i Banoffee były niesamowicie smaczne, ale chciałam znaleźć jakiś lekki zamiennik dla słodkiego karmelu. Wtedy przypomniałam sobie o swoim ulubionym deserze z zeszłej zimy i postanowiłam połączyć go z ciasteczkowym spodem. Efekt przerósł moje oczekiwania. Może nie jest to najbardziej eleganckie ciasto świata, ale idealnie nadaje się do popołudniowej kawy i pogaduszek z przyjaciółką. Polecam!

Składniki:
1 słoik dżemu z czarnej porzeczki (najlepiej domowego)
3 banany
1 duży grecki jogurt
2 łyżeczki żelatyny
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
200 gram herbatników (ja użyłam wieloziarnistych)
3 łyżki masła w temperaturze pokojowej
2 łyżki otrębów
Garstka płatków migdałowych

Przygotowanie:
Tortownicę o średnicy 25 cm  wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasteczka pokruszyć na pył, dodać masło i otręby i dokładnie wyrobić, aż konsystencją będzie przypominać ciasto kruche. Spód i brzegi (około 2 cm) wyłożyć masą ciasteczkową i odstawić do lodówki na 30-60 min. Następnie na ciasto wyłożyć dżem i pokrojone na plasterki banany. Jogurt grecki zmiksować z żelatyną i cukrem, wyłożyć na ciasto. Całość posypać uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi.



Jeżeli podoba Wam się przepis, zachęcamy do polubienia bloga na Facebooku:)

7 komentarzy:

  1. Przymierzam się do zrobienia tego deserku, ale mam dwa pytania:
    1. Użyłaś otrębów w proszku?
    2. W jakiej ilości wody rozpuszczasz żelatynę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam zwykłych otrąb, ale myślę, że zwykłe płatki owsiane też się świetnie sprawdzą. Co do żelatyny, zawsze rozpuszczam 2 łyżeczki proszku w 2-3 łyżkach gorącej wody i intensywnie mieszkam. Dodałam do jogurtu gdy była chłodna i tężejąca i bardzo szybko rozmiksowałam. Koniecznie daj znać jak wyszło!
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. Wyszło super :)
      Chyba zajrzę też do pozostałych przepisów ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wygląda wspaniale i bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...