wtorek, 14 maja 2013

Szparagi z jajkiem sadzonym i sosem holenderskim (najlepszy sposób na szparagi)

Śniadania w niedzielę są wyjątkowe. Wreszcie jest dużo czasu i można nie spiesząc się wyczarować w kuchni coś wspaniałego. Jestem początkującą amatorką szparagów, więc szukam jak najprostszych sposobów aby dokładnie poznać ich smak. Podobno sos holenderski idealnie uwypukla ich smak. Moim zdaniem to wspaniałe i pyszne śniadanie. Warto poświęcić trochę niedzielnego poranka, aby się nim porozkoszować. Przy dobrej organizacji pracy przygotowanie nie powinno zająć więcej niż 15-20 min;)
Co najczęściej jecie w niedziele?


Składniki: (dla 2ch osób)

6 zielonych szparagów
2 jajka
1 łyżka masła
2 łyżki oliwy
2 duże kromki razowego chleba
sól, pieprz
szczypiorek

sos holenderski:
1 żółtko (koniecznie ze sprawdzonego źródła) w temperaturze pokojowej
3 łyżki masła
sól, pieprz
1 łyżeczka soku z cytryny

Przygotowanie:

Sos holenderski:
Jajko umyć i dokładnie sparzyć. Następnie żółtko przelać do wysokiego naczynia (najlepiej metalowego kubka), dodać szczyptę soli i pieprzu oraz sok z cytryny i ubijać mikserem na najwyższych obrotach aż powstanie gęsty kogel mogel. Następnie cienkim strumieniem, ciągle mieszając, wlać rozpuszczone i sklarowane gorące masło i jeszcze chwilę ubijać. Sos powinien być gęsty i kremowy. 
Szparagi dokładnie umyć i odłamać zdrewniałe, twarde końce. Gotować na parze około 5 min (ja użyłam metalowego durszlaka i dużego garnka, ponieważ nie mam specjalnego naczynia do gotowania na parze). Pod koniec delikatnie posypać solą morską i pieprzem.
Duże kromki chleba polać 1 łyżką oliwy i zapiec na grillu, aż staną się chrupiące.
Masło i pozostałą oliwę rozpuścić na patelni, dodać jajka i usmażyć jak lubimy najbardziej (my kochamy płynne żółtko, więc nasze sadzone ma ścięte tylko białko). Dodać sól i pieprz do smaku.
Na koniec układanie: chleb, przekrojone wzdłuż szparagi, jajko sadzone, duże ilości holenderskiego sosu i odrobina szczypiorku. 

Smacznego!


Kogo zachęciłam do takiego śniadania?

16 komentarzy:

  1. Mnie zachęciłaś i mam ochotę razem z Tobą odkrywać szparagowe smaki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mnieeeeeee...!
    ale mogę wpaść do ciebie?
    Bo mi tak nie wyjdzie..:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie ;D Szparagi u mnie ostatnio królują ;)

      Usuń
  3. jejjuu kocham szparagi <3 może być pyszne, zapraszam do siebie !

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję, dziękuję, dziękuję!!! Pierwszy raz wyszedł mi sos holenderski! Próbowałam już kilkakrotnie i do tej pory nigdy mi się nie udawał :( dopiero dzięki Tobie i twojemu przepisowi wyszło! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. You ought to take part in a contest for one of the finest websites online.
    I most certainly will recommend this site!

    Here is my site ... choose nike trainers

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi there all, here every one is sharing such know-how, so it's good
    to read this webpage, and I used to pay a visit this website
    daily.

    Feel free to surf to my blog post :: download here

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Twój blog i wszystkie przepisy.
    Ten szczególnie skradł moje serce i podniebienie :)
    Ja ostatnio robiłam krem z kiszonej kapusty i wyszedł pyszny.
    Przepis u mnie na blogu.
    Uwaga, on odchudza! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ten post, ważne informacje zawsze się przydadzą, polecę znajomemu żeby też przeczytał.

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne danie i zdrowe polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...