czwartek, 5 grudnia 2013

Surówka z czerwonej kapusty - najlepszy dodadek do obiadu


Do świąt zostało tylko 19 dni i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa. Uwielbiam świąteczną atmosferę, jedzenie, choinkę i spotkania z przyjaciółkami. Na co dzień mieszkamy w 3 różnych miastach (Kielce, Kraków, Łódź) i nie widzimy się tak często, jak byśmy chciały. W święta natomiast nadrabiamy cały semestr!

Zanim przejdę do przepisów świątecznych (najwyższy czas, żeby zacząć myśleć o menu), mam dla Was propozycję na moją ulubioną surówkę. W moim domu przygotowuję ją zawsze tata, bo ma najwięcej cierpliwości do drobnego siekania. Odkąd przygotowuję ją sama, używam dwóch sposobów. Albo wrzucam kapustę do miski blendera, i jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób, albo trę kapustę i jabłko na jarzynowej tarce, trochę więcej roboty, ale efekt podobny. Niestety, mój blender umarł po pół roku używania i muszę go reklamować. Tak więc nie mam wyboru:)

Składniki:

1/2 główki czerwonej kapusty (ok 1/3 kg)
1 średnie jabłko

na sos:
2 łyżki naturalnego jogurtu
2 łyżki oliwy
1 łyżka majonezu
plasterek cytryny

sól, pieprz
natka pietruszki (opcjonalnie)


Przygotowanie:

Kapustę umyć i obrać z zewnętrznych liści. Wyciąć twardą część. Posiekać drobno lub zetrzeć na tarce razem z obranym jabłkiem. Delikatnie posolić i wymieszać. Przygotować sos ze składników, dodać sok z cytryny i wmieszać z kapustą. Odstawić na godzinę, po tym czasie surówka smakuje najlepiej. 

Podawać jako dodatek do mięs lub klusków śląskich z sosem.

Smacznego!

Kto z Was czeka na prezenty od Mikołaja? Ja oczywiście tak ;) Byłam grzeczna w tym roku i bardzo ucieszyłabym się z ciepłego swetra, grubych skarpetek lub szala...

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...