środa, 24 kwietnia 2013

Tagliatelle z łososiem i śmietanką (Makaron z wędzonym łososiem)


Obiady z makaronem są chyba najszybsze na świecie. Przynajmniej raz w tygodniu na moim talerzu ląduję jakieś pesto z razowym penne albo spaghetti z aromatycznym pomidorowym sosem. Dzisiejszy obiad zawiera wszystko co lubię najbardziej: razowy makaron, wędzonego łososia, jogurt grecki i pietruszkę, a dodatkowo jest bardzo szybki, bo jego przygotowanie nie zajmuje więcej niż ugotowanie makaronu. Nie wierzyłam, że to powiem, ale pogoda jest tak piękna, że wcale nie mam ochoty spędzać kilku godzin w kuchni...



Składniki: (dla dwóch osób)

200 gram razowego makaronu tagliatelle (lub innego ulubionego)
1/2 szklanki śmietanki 18%
1/2 szklanki jogurtu greckiego
100 gram wędzonego łososia
1 średnia cebula
dużo świeżo mielonego pieprzu
1 łyżka masła
1/2 pęczka pietruszki

Przygotowanie:

Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie. W tym samym czasie zeszklić na maśle posiekaną drobno cebulę, następnie dodać jogurt, śmietanę i dużo pieprzu i redukować aż śmietanowy sos zrobi się gęsty. Na patelnię  z sosem wrzucić ugotowany makaron, podzielonego na mniejsze kawałki łososia i drobno posiekaną pietruszkę, wszystko dokładnie wymieszać i gotowe. Prawda, że proste?


Nie lubię dzisiejszej środy. Nie dość, że mam na 7.50 to jeszcze później prezentację  o polityce społecznej i ekologicznej Norwegii..Trzymajcie kciuki! Chyba muszę dać sobie później prezent w postaci lodów z Katane...

12 komentarzy:

  1. Musi być pysznie aromatyczne! Na pewno godne polecenia i wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co z łosiem jest pycha!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też uwielbiam łososia, tego wędzonego ze suempolu też często kupuję nawet na kanapki, ale taki makaron wygląda smakowicie, a jest prosty w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwialbiam to danie, w mojej wersji jest jeszcze czosnek:) ale z razowym makaronem nie jadłam muszę się skusić w najbliższym czasie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba ja jeszcze nie przyrządzałam takiego dania, ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się je zrobić. Mogę powiedzieć, że również bardzo fajnie sprawdzi się przepis na łososia w tempurze z https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-w-tempurze/ który smakuje wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam łososia w takim wydaniu z makaronem

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest moje ulubione danie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda i smakuje rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...