środa, 23 stycznia 2013

Pierś kurczaka z mozarellą i musztardą zapiekana w boczku




Dopadł mnie kryzys twórczy. Nie sądziłam, że kiedyś mi się to przytrafi, bo zazwyczaj miałam głowę pełną pomysłów i kulinarnych planów. Całe szczęście już mi przeszło i zaczynam być znowu sobą! Znów z największą przyjemnością robię zakupy i namiętnie przeglądam przepisy. Mam ambitne plany i jestem wyjątkowo zdeterminowana, żeby je zrealizować, dlatego już dziś prezentuję pysznego i szybkiego kurczaka faszerowanego mozzarellą i francuską musztardą. Kompozycję smaków dopełnia boczek, który pod wpływem temperatury staje się chrupiący. Mniam! Danie przygotowuje się bardzo szybko, więc idealnie nadaje się na zbliżającą sesję. 


Składniki:
2 średnie piersi kurczaka
1/2 kostki mozzarelli, czyli około 60 gram
3 łyżeczki musztardy francuskiej
4 plastry boczku parzonego lub wędzonego
sól, pieprz
kilka kropel ostrego sosu (opcjonalnie)
wykałaczki

Przygotowanie:
Mozzarellę pokroić w drobną kosteczkę, wymieszać z musztardą, ostrym sosem i pieprzem. W piersi kurczaka zrobić kieszonkę i uzupełnić ją farszem, następnie zawinąć ją ciasno boczkiem (pomogliśmy sobie wykałaczką). Piec ok 25 min w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku. Idealnym dodatkiem byłaby sałatka ze szpinaku i suszonych pomidorów z miodowo-musztardowym i kuskus.
PS. Jak zwykle zachęcamy do polubienia nas na Facebooku:)

Przepis pochodzi z bloga: Filozofia Smaku, który bardzo lubię i chętnie odwiedzam!

10 komentarzy:

  1. o jaki apetyczny pomysł na pierś, coś nowego! :)
    pozdrawiam!
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie, jak zrobić kieszonkę w piersi kurczaka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Newwave, wystarczy przeciąć pierś wzdłuż przez środek, tak jakbyś miała zrobić z piersi 2 kotlety, ale nie docinać do końca.Mam nadzieję, że wyjaśniłam o co chodzi ;)

      Usuń
  3. Wyprobuje ten przepis jutro na obiad-ciocia

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezły pomysł, podoba mi się farsz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello, just wanted to tell you, I liked this post. It was inspiring.
    Keep on posting!

    Also visit my web blog - Diets that work

    OdpowiedzUsuń
  6. tutaj także są bardzo dobre przepisy na pierś z kurczaka http://kobieco.pl/kulinaria/3-pyszne-i-zdrowe-przepisy-na-piersi-z-kurczaka/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta propozycja wykonania zupełnie do mnie przemawia. Apetycznie się prezentuje to danie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tak przyrządzoną pierś.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...