wtorek, 6 sierpnia 2013

Porzeczkowe muffiny z owsianą kruszonką

W moim domu jest duży porzeczkowy sad. Czarne porzeczki to niestety rzadkość, ale czerwonych ci u nas dostatek. Łatwo wywnioskować, że nie jestem fanką kwaśnych owoców. Mimo, że zimą często jadam grapefruity nie jestem ich największą fanką. Z kwaśnych dodatków uwielbiam kapustę i kiszone ogórki ;) Pogoda w tym roku sprzyjała porzeczkom, więc krzaczki uginały się pod mnogością owoców. Po nieśmiertelnym w moim domu kompocie jabłkowo - porzeczkowym przyszedł czas na jakieś słodkości. Muffiny to ostatnio mój ulubiony wypiek - są mało pracochłonne, smaczne i śliczne. Od zawsze kochałam kruszonkę bardziej niż całe ciasto, więc nie mogło jej tu zabraknąć. Postanowiłam jednak przygotować nieco zdrowszą wersję, z całą masą płatków owsianych i otrębów.  Ktoś wpada?

Składniki:

1 szklanka mąki tortowej
1/ 2 szklanki mielonych płatków owsianych
1/3 szklanki brązowego cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szklanki oleju
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1 szklanka porzeczek bez korzonków


kruszonka:
1 łyżka zimnego masła
1 łyżka mąki tortowej
2 łyżki cukru brązowego
1 łyżka płatów migdałowych
2 łyżki płatków owsianych
2 łyżki otrębów pszennych


Przygotowanie:

Suche i mokre składniki połączyć ze sobą, na sam koniec dodać porzeczki. Ciasto przełożyć do papilotek, posypać kruszonką (składniki wystarczy zagnieść). Piec około 30 min w 180 stopniach. Smacznego!

l


7 komentarzy:

  1. Ja chętnie zajrzę na te pyszności:)Zostało coś jeszcze?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym chętnie wpadła, ale nie skończyłoby się na jednej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się chętnie poczęstuję! Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie! Muffiny świetnie się nadają do przemycania w nich sezonowych owoców :))

    OdpowiedzUsuń
  5. były pyszne zjadłem chyba ze 4 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też wolę czarną, oj też.. :)
    Ale muffiny z czerwoną pięknie się prezentują, do zdjęć są idealne :D
    A zostało coś jeszcze? Bo ja bardzo chętnie!

    OdpowiedzUsuń

  7. a ja zdecydowanie wolę czerwoną, czarna - ble :):):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...