poniedziałek, 28 stycznia 2013

Spaghetti bolognese Gordona Ramsaya


Lubię spaghetti i często je jadam. Ale nawet ulubione rzeczy z czasem się przejadają i trzeba szukać jakiegoś urozmaicenia. Zupełnie przypadkowo wpadłam na filmik Gordona i postanowiłam go wypróbować, ponieważ uwielbiam winny posmak w potrawach. Nie jest to klasyczny przepis ponieważ zawiera mleko i worcestershire, ale mam nadzieję, że i wam przypadnie do gustu i pokochacie to danie od pierwszego kęsa.


Składniki:
1 mała marchewka lub 1/2 dużej
1 mała cebula
3 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów*
250 gram mięsa mielonego
1 i 1/2 kieliszka wina
1 łyżeczka suszonego oregano
2 łyżki sosu worcestershire
5 łyżek mleka
oliwa z oliwek
sól, pieprz

*doszliśmy do wniosku, że passata pomidorowa bardziej by pasowała


Przygotowanie:
 Cebulę i marchewkę zetrzeć na tarce, wrzucić na rozgrzaną patelnię, wlać 2 łyżki oliwy i dusić, aż zmiękną. Następnie dodać odrobinę soli i świeżo mielonego pieprzu oraz posiekany lub wyciśnięty przez praskę czosnek. Kolejny krok to dodanie suszonego oregano i smażenie około 2 min. Następnie dodajemy mięso mielone, które musi odrobinę zbrązowić i wino, które później się redukuje i wydziela niesamowity zapach! Do mięsa kolejno dodajemy pomidory w puszce lub passatę pomidorową oraz sos worcestershire i dusimy aż pomidory się zredukują. Na sam koniec należy wlać mleko i dokładnie wszystko wymieszać!

Sam filmik Ramsaya poniżej.


A tu ciekawostka przyrodnicza.


13 komentarzy:

  1. Kocham spaghetti pod każdą postacią i pomysłem ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, muszę zrobić :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego pomysłu na spaghetti nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne i apetyczne danie

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł:) Makarony należą do moich ulubionych dań.

    OdpowiedzUsuń
  6. PYSZNE TO SPAGHETTI !!!POZDROWIENIA

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią też spróbuję takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowałem i muszę powiedzieć, że wyszło smaczne 'żarełko', polecam jak kompletny amator-kucharz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale. To dla nas największy komplement ;)

      Usuń
  9. Polecam ten przepis - wychodzi SUPER żarełko :-) Jednak na tą ilość mięsa daję 2 ząbki czosnku i 1 łyżkę sosu Worcestershire. Do puszki pomidorów krojonych wraz z sokiem dodałem jeszcze 80g koncentratu pomidorowego, zamiast pasty, bo niestety nie posiadałem. Koncentrat dałem zaraz po przysmażeniu mięsa, przed podaniem wina, w puste miejsce na patelni, tak jak to zrobił Ramsay na filmiku. Na samym końcu dodałem pieprzu i gotowe. Ale wyszło super danie, lepsze zwykłe bologne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że smakowało ;) Aż serce mi rośnie ;)

      Usuń
  10. Ciekawostka przyrodnicza powaliła mnie na łopatki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam spaghetti i chętnie skorzystam z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...