czwartek, 26 lipca 2012

Pokaż śniadanie: Sałatka z pieczonymi burakami, chudym twarogiem i jabłkiem.


Składniki (2 porcje):
1/2 głowki sałaty lodowej
3 średnie buraki
1 pomidor
1 jabłko
100 gram chudego twarogu
sos
1 łyżeczka musztardy
3 łyżki oliwy z oliwek
1  łyżka octu balsamicznego
sól, pieprz

Przygotowanie:
Buraki wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec ok. godziny. Zostawić w wyłączonym piekarniku na kolejną godzinę (u mnie leżały całą noc). Sałate opłukać, porwać na mniejsze kawałeczki, pomidory pokroić w ćwiartki, jabłka w plasterki. Wszystkie składniki ułożyć w talerzu. Na koniec pokruszyć twaróg i całą sałatkę polać sosem (wystarczy tylko dokładnie, energiczni wymieszkać składniki i przyprawy). Podawać ze świeżym pieczywem i kawą (u mnie cappuccino :)
Sałatka na śniadanie jest świetna! Uwielbiam zaczynać dzień od kolorowego jedzenia. Pomysł na pieczone buraki zaczerpnęłam z bloga: http://www.facetikuchnia.com.pl/ i bylam zachwycona! Pieczone buraki są wspaniałe, chrupiące i delikatnie pikantne. Jestem pewna, że jeszcze nie raz wykorzystam je w sałatce. Jabłka idealnie się komponowały z burakami. Zastąpiłam fetę twarogiem, który nadał sałatce lekkości. Już nie mogę się doczekać kiedy następny raz zafunduję sobie takie śniadanie!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...