wtorek, 11 sierpnia 2015

Wołowina po libańsku z orientalnymi przyprawami i groszkiem



W wakacje czas ucieka mi jeszcze szybciej niż zwykle, ale wcale się tym nie martwię. Podróżuję, relaksuje się i smakuję lato pełnymi garściami. Zaglądam na stragany, odwiedzam ulubione warzywniaki, wcinam bób i tony pysznych słodkich pomidorów. Uśmiecham się do słońca i wszystkich kobiet ubranych w sukienki. Gotuję codziennie, ale raczej klasycznie. A to makaron z sosem ze świeżych pomidorów, a to grillowany filet z indyka czy w wersji super minimalistycznej świeże młode ziemniaki z koperkiem, masłem i jajkiem sadzonym. Wyjątkowo traktuję wyłącznie kuchnię arabską, która jest dla mnie nowym i bardzo ekscytującym kierunkiem. Co rusz wertuję kartki "Jerozolimy" i planując co by tu przygotować na najbliższą kolację dla moich koleżanek -> w tym poście wyjaśniam dlaczego jest to dla mnie ważne. 

  

Panna Malwina jak co roku organizowała Tydzień Kuchni Arabskiej, a ja chociaż nie wzięłam w zabawie udziału przyglądałam się zmaganiom z wielką przyjemnością i postanowiłam przygotować danie, które wyjątkowo mi się z spodobało. Wykorzystałam również przepis na domowe pszenne tortille, które doskonale komponują się z tym mięsnym gulaszem. Jak to wszystko smakuje? Dla mnie to wspaniała odmiana od klasycznego mięsnego sosu z pomidorami. Danie jest bardzo aromatyczne i rozgrzewające, dzięki marchewkom i groszkowi dość słodkie. Dla mnie bomba, bo lubię gotowaną i zapiekaną marchewkę, ale Tomek kręcił na to nosem i swoje marchewki odkładał na bok talerza, aby na samym końcu wylądowały prosto w mojej buzi. Idealnym uzupełnieniem jest kleks gęstego kwaskowego jogurtu, bardzo ożywia całość i dodaje świeżości. Z podanych proporcji można przygotować obiad na 2 dni, bo danie szybko i dobrze się odgrzewa. Można podawać z domowymi tortillami lub ryżem, kuskusem, kaszą bulgur itp.



Składniki:

500 gramów mielonej wołowiny (u mnie dziczyzna)
2 puszki pomidorów krojonych lub 1,5 kg świeżych pomidorów
1 posiekana cebula
3-4 ząbki czosnku 
1 szklanka mrożonego groszku lub świeżego
2 średnie marchewki
olej do smażenia
sól do smaku

przyprawy:
2 ziarenka ziela angielskiego
1/4 łyżeczki ziaren kolendry
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki kuminu
1/4 łyżeczki pieprzu
1 suszone chilli (opcjonalnie)

dodatkowo:
natka pietruszki posiekana
gęsty jogurt grecki

Przygotowanie:


Przyprawy mielimy w młynku lub rozcieramy w moździerzu.
Cebulę, czosnek i ewentualnie chilli siekamy drobno, a marchewkę kroimy na plastry. Świeże pomidory rozdrabniamy, ale wcześniej warto je sparzyć w gorącej wodzie i obrać ze skórki. 

Na patelnie wlewamy olej, dodajemy cebulę, czosnek, chilli i marchewkę i delikatnie podsmażamy. Następnie dodajemy mięso i smażymy przez 5-6 minut aż zacznie się robić brązowe, dodajemy mieszankę przypraw i smażymy kolejną minutę. Teraz czas na pomidory i przykrywkę. Danie gotujemy około 20 min, w ostatniej chwili dodajemy groszek mrożony i dodajemy sól i pieprz do smaku. Można podawać od razu, ale można daniu dać spokojnie się przegryźć. Odgrzewane smakuje naprawdę wybornie!

Podawać z dodatkami, jogurtem i pietruszką. 

Smacznego!

Przepis pochodzi z bloga Filozofia smaku.

12 komentarzy:

  1. Z przepisami kulinarnymi jestem za pan brat zarówno zawodowo i prywatnie, ale z takim libańskim się jeszcze nie spotkałam. Chyba czas nadrobić zaległości w kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne inspiracje i ciekawie prowadzony blog tak trzymac ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Главный каталог не верифицируемых платежных кошельков реально отыскать в магазине hydraruzxpnew4ef.xn--tr-5ja.com. Ни для кого не секрет, что в инете имеется сколько угодно сайтов где есть способ перевода электронных платежей скрытно. Какой угодно юзер, направляя личные средства на анонимный электронный адрес, не может потом подтвердить правоту этих махинаций. Не стоит забывать, что не верифицированный вариант вывода платежных средств не даст настоящей безопасности соглашения.

    OdpowiedzUsuń
  5. Юзеру нет смысла персонально знакомиться с коммерсантом, любую покупку допустимо провести удаленно. Для оплаты вещей на форуме ГидраРУ применяют виртуальные платежные системы, либо биткоины. Становление криптоиндустрии дает право всем пользователям маркета hydraclubbioknikokex7njhwuahc2l67lfiz7z36md2jvopda7nchid onion выполнять скрытные сделки по всей стране.

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy przepis, apetycznie to wygląda na pewno wypróbuję przepis w domu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak interesującego artykułu - polecę znajomemu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie!!! Dzięki za wpis

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa kompozycja smakowa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...