piątek, 20 czerwca 2014

Delikatne ciasto z owocami z Moich Wypieków


Cześć! W każdy weekend w moim domu piecze się ciasto. Zimą najczęściej sięgamy po szarlotki, ciasto marchewkowe lub ciężkie ciasto owsiankowe. Latem stawiamy na ciasta z owocami, które są dla mnie nieodłącznym składnikiem wakacyjnych miesięcy. Pierwsze ciasto czerwca to oczywiście biszkopt z kremówką, galaretką i truskawkami, jako drugie zawsze ucierane ciasto z rabarbarem i  truskawkami, a na koniec kruche z wiśniami. W tym roku postanowiłam pierwszy raz wykorzystać przepis z Moich Wypieków, zazwyczaj zdjęcia są tak piękne, że aż mnie onieśmielają! Przygotowałam to puszyste, biszkoptowe ciasto na dzień Mamy, niestety mimo podwójnej porcji nie zdążyłam zrobić porządnego zdjęcia i zrobiłam je jeszcze raz. Jest bardzo delikatne i lekkie, łatwe w przygotowaniu i podobno pasują do niego wszystkie owoce. Za pierwszym razem użyłam kwaśnego rabarbaru, a za drugim słodkich płaskich brzoskwiń. Bardziej pasowała mi pierwsza wersja - lubię kwaśne owoce w cieście. Zdecydowanym plusem są proste składniki i bardzo krótki czas przygotowywania, 15 min i ciasto ląduje w piekarniku.

Dalej się zastanawiacie co przygotować na weekend?

Składniki:


4 duże jajka (oddzielnie białka i żółtka)
3/4 szklanki cukru
1/2 szklaki oleju
1 i 1/2 szklaki mąki tortowej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka esencji waniliowej (lub aromatu)
600 gramów owoców (truskawki, rabarbar, brzoskwinie, porzeczki)
cukier puder do dekoracji


Przygotowanie:

Białka ubić na sztywną pianę, następnie po łyżce dodawać cukier i dalej miksować, aż piana zrobi się szklista. Dodać żółtka i zmiksować. Następnie cały czas miksując wlać cienka stróżką olej i esencję waniliową. Przesiać mąkę i proszek i wymieszać delikatnie łyżką. Ciasto przelać do formy (u mnie 25 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, powciskać owoce i piec około 50-55 min w rozgrzanym do 170 stopni piekarniku. Studzić na kratce. Ciasto może delikatnie opaść. Przed podaniem posypać grubą warstwą cukru pudru.



Smacznego!

P.S. Na ostatnim zdjęciu kawałek mojej nogi, zanim zjadły ją komary. Mam 25 ugryzień na całym ciele...

3 komentarze:

  1. ciekawy pomysł , zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto go wykorzystać, szczególnie w sezonie na kwaśne owocki!

      Usuń
  2. Bardzo puszyste, a zarazem delikatne ciasto :) Pyszotka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...