czwartek, 3 października 2013

Zupa z pieczonej dyni i papryki

Brrrrr  ależ się zrobiło zimno i ponuro! Skórzaną kurtkę zamieniłam od razu na zimowy płaszcz i niestety  nie uchroniło mnie to przed przeziębieniem. Zamiast korzystać w pełni z początku roku akademickiego i nadrabiać wakacyjne zaległości w spotkaniach towarzyskich siedzę w domu pod kołdrą i grubym kocem, popijam herbatę na przemian z kakao i nie mam ochoty nawet wyściubiać nosa za okno. Dobrze, że w takie dni można jeść nie tylko gorący rosół, ale też wszystkie rozgrzewające kremowe zupy. Dzisiejsza na wspaniały jesienny kolor, a jej smak jest rozgrzewa od czubka głowy po końce palców. Aromatyczna i intensywna w smaku pieczona papryka jest doskonałym uzupełnieniem łagodnej dyni, a feta i chilli dodają zupie charakteru. Kto z Was ma ochotę?

Składniki:

1 i 1/2 kg dyni (przed obraniem)
4 czerwone papryki
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 papryczka chilli
4 szklanki bulionu warzywnego (albo z kostki rosołowej)
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka suszonego tymianku
sól, pieprz

dodatkowo:
ser feta
oliwa z oliwek
listki tymianku
grzanki


Przygotowanie:

Dynię pokroić na półksiężyce, wydrążyć pestki i obrać (uwaga skórka dyni jest dość twarda i ja prawie odkroiłam sobie palec). Paprykę umyć i przekroić na pół,wyjąć środki i zielone korzonki (najlepiej wepchnąć je do środka warzywa i dopiero przekroić). Dynię i paprykę  ułożyć na blasze i piec około 60-70 min aż będą miękkie. Upieczoną paprykę wrzucić do foliowej reklamówki i zamknąć na 5 min - po tym czasie zdjąć skórkę. W garnku zeszklić drobno posiekaną cebulę, czosnek i chilli, na koniec duszenia dodać tymianek.  Wrzucić dynię i paprykę, zalać gorącym bulionem i gotować 10-15 min. Po tym czasie odstawić do ostygnięcia i zblendować - chyba, że mamy blender z metalową końcówką. Doprawić solą, pieprzem i podawać z fetą, grzankami i oliwą.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. zupka jest pyszna i pięknie pachnie:) troszeczkę ją zmodyfikowałam piekąc kilka pomidorków. Mam dobry sposób na twardą skórkę dyni- po prostu wrzycam do piekarnika nieobraną, a po wyjęciu skórka sama odchodzi :) smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, muszę wypróbować ten sposób. Chcę wykorzystać w pełni sezon na dynię;)

      Usuń
  2. Chodzi za mną właśnie zupa z pieczonych warzyw . Brzmi i wygląda super ! Myślę że by mi zasmakowała :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Myszko! Musisz koniecznie wypróbować, kolorowe i pachnące zupy potrafią poprawić humor w szarobure dni!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...