niedziela, 13 października 2013

Pieczona szynka z octem balsamicznym



Robiłam tę szynkę kilka dni temu i wyszła przepyszna. Nie miałam czasu na wstępne zamarynowanie mięsa, ale Wam proponuję przez noc moczyć ją w solance, a dopiero potem dać resztę przypraw:) Na lepsze zdjęcia też nie było czasu, więc efekt jest nieciekawy. ale cóż. Za szybko znikała.

Składniki:
ok. 1 kg szynki
pół litra octu balsamicznego
łyżeczka majeranku
łyżeczka tymianku
łyżeczka papryki słodkiej
pół łyżeczki mielonej gorczycy
sól
pieprz

Przygotowanie:
Najlepiej mięso zacząć przygotowywać już dzień wcześniej. Warto pomoczyć przez noc szynkę w roztworze soli, dzięki czemu skruszeje i będzie równomiernie słona. Jeżeli nie chce nam się/nie mamy czasu, wystarczy dobrze ją posolić przed przygotowaniem, a następnie natrzeć resztą przypraw. Takie mięso obsmażamy z każdej strony na rozgrzanej patelni i przekręcając je polewamy octem balsamicznym. Ważne, żeby każdą stronę obsmażyć 2 razy, dzięki czemu będziemy mieć fantastyczną, skarmelizowaną skórkę.
Takie mięso układamy w formie, do której wlewamy resztę octu i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do ok 150 stopni. Teoretycznie szynkę należy piec przez godzinę na każdy kilogram wagi. Wiadomo, że piekarniki bywają kapryśne, ale powinniście dać radę:) W połowie pieczenia można przekręcić ją na drugą stronę. Warto również co jaki czas polewać ją octem, w którym się piecze. Po wyjęciu z pieca należy odczekać kilka minut przed pokrojeniem. Smacznego!


A taki mam plan na wieczór:)


5 komentarzy:

  1. ale pysznie wygląda, poproszę kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi super... wyglada jeszcze lepiej. Nie robiłam takiej. Robiłam schab suszony w skarpecie, szynki gotowane, ale pieczonej i to z octem jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wielką ochotę na szynkę suszoną, musi być pyszna. Na razie jestem początkującym graczem w tej dziedzinie ;P

      Usuń
  3. Szynka musi być przepyszna ! A co do planów na wieczór to - raz na kilka lat obowiązkowo oglądam choć wolę Piękną i Bestię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zdecydowanie wygrywa Król Lew i Anastazja ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...