poniedziałek, 16 września 2013

Kurczak pieczony z warzywami + zdjęcia z wakacji




Cześć! Good to be back, tak sądzę. Tydzień temu byłam na najfajniejszych wakacjach w moim życiu. Przez całe życie byłam fanką morza i wakacji nad wodą. Nigdy nie leżę plackiem na plaży, ale chodzenie brzegiem morza jest cudowne. W tym roku po raz pierwszy spędziłam 6 dni na pieszych wycieczkach po Tatrach i zakochałam się. Nigdy wcześniej nie widziałam tak pięknych i wzruszających widoków. Wrzucam Wam kilka zdjęć, żeby rozbudzić apetyt na taki urlop. 3,5 h pod górę to wcale nie jest tak dużo ;)
Dziś mam dla Was przepis na pieczonego kurczaka. Nie mam wielkiego doświadczenia w tej materii, właściwie bardzo powoli szukam odpowiedniego sposobu. Jest bardzo smaczny i soczysty, a z pieczonymi warzywami smakuje idealnie.



Składniki:

1,5 kg kurczaka (całego lub części)
2 łyżki majeranku
2 łyżki słodkiej papryki
1 łyżka młotkowanego pieprzu
1 łyżka musztardy ostrej
2 ząbki posiekanego czosnku
5 łyżek oliwy z oliwek
sól

Nadzienie:
2 cebule
3 ząbki czosnku
2 liście laurowe
1 małe kwaśne jabłko
Warzywa:
3 cebule
2 papryki
2 marchewki
1 mała cukinia
1 szklanka pomidorków cherry lub 4-5 dużych mięsistych pomidorów




Przygotowania:

Kurczaka umyć i osuszyć. Odciąć kuper (podobno gdy się go zostawi kurczak robi się gorzki). Obsypać go mocno solą, również w środku. Następnie przygotować  marynatę – ma mięć konsystencję gęstej pasty. Nasmarować kurczaka dokładnie z dwóch stron i nafaszerować cebulami, jabłkiem i czosnkiem. Odstawić na godzinę (ale nie do lodówki, mięso do pieczenia ma być w temperaturze pokojowej). Ułożyć w formie do pieczenia, położyć obok pokrojone cebule, papryki i marchewki i posypać je solą i pieprzem i skropić oliwą. Naczynie włożyć do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika, przykryć folią aluminiową i piec  około godzinę. Następnie zdjąć folię, dodać pokrojoną w kostkę cukinię i pomidorki i piec kolejne 30 min aż kurczak będzie miękki.  Wyjąć z piekarnika, polać kurczaka sosem który powstał na dnie naczynia, pociąć a kawałki i podawać z pieczonymi warzywami. Można posypać posiekaną pietruszką. Smacznego










1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...