czwartek, 5 grudnia 2013

Surówka z czerwonej kapusty - najlepszy dodadek do obiadu


Do świąt zostało tylko 19 dni i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa. Uwielbiam świąteczną atmosferę, jedzenie, choinkę i spotkania z przyjaciółkami. Na co dzień mieszkamy w 3 różnych miastach (Kielce, Kraków, Łódź) i nie widzimy się tak często, jak byśmy chciały. W święta natomiast nadrabiamy cały semestr!

Zanim przejdę do przepisów świątecznych (najwyższy czas, żeby zacząć myśleć o menu), mam dla Was propozycję na moją ulubioną surówkę. W moim domu przygotowuję ją zawsze tata, bo ma najwięcej cierpliwości do drobnego siekania. Odkąd przygotowuję ją sama, używam dwóch sposobów. Albo wrzucam kapustę do miski blendera, i jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób, albo trę kapustę i jabłko na jarzynowej tarce, trochę więcej roboty, ale efekt podobny. Niestety, mój blender umarł po pół roku używania i muszę go reklamować. Tak więc nie mam wyboru:)

Składniki:

1/2 główki czerwonej kapusty (ok 1/3 kg)
1 średnie jabłko

na sos:
2 łyżki naturalnego jogurtu
2 łyżki oliwy
1 łyżka majonezu
plasterek cytryny

sól, pieprz
natka pietruszki (opcjonalnie)


Przygotowanie:

Kapustę umyć i obrać z zewnętrznych liści. Wyciąć twardą część. Posiekać drobno lub zetrzeć na tarce razem z obranym jabłkiem. Delikatnie posolić i wymieszać. Przygotować sos ze składników, dodać sok z cytryny i wmieszać z kapustą. Odstawić na godzinę, po tym czasie surówka smakuje najlepiej. 

Podawać jako dodatek do mięs lub klusków śląskich z sosem.

Smacznego!

Kto z Was czeka na prezenty od Mikołaja? Ja oczywiście tak ;) Byłam grzeczna w tym roku i bardzo ucieszyłabym się z ciepłego swetra, grubych skarpetek lub szala...

6 komentarzy:

  1. piękne zdjęcia:) bardzo lubię taką surówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero niedawno odkryłam ten przepis ale uważam że jest super, świetnie smakuje i wszyscy proszą o dokładkę. Dosypuję jeszcze trochę cukru ale to rzecz gustu. Polecam wszystkim ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mówimy klusek śląskich, nie klusków. Surówka smaczna ,ale trzeba dodać cukru do smaku.
    Anna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis warty przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię podobną też dodaje cukier ale bez majonezu i jogurtu wzamian ocet jakowy pyszota

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...